Alla inlägg den 10 april 2009

Av julia wivegg - 10 april 2009 18:39

förlåt för att jag har vairt lat och inte laddat upp nå inlägg i veckan.

men så får det blir ibland.

jag tänker nu börja skriva från fredagen då vi fick ett efterlängt påsklov!


oskar kom och väckte mig klockan halv åtta på morgonen..

då var det dags för oss att åka till ena för jag, ena, oskar och johan skulle åka runt med mopparna.

självklart var det rätt mycket folk ute eftersom det var låååångfreedag.


han fick ialf upp mig och jag gjorde mig iordning, sen åkte vi till ena.

vi väntade på att johan skulle komma till ena sen åkte vi till min mor.


där var alla glada kan jag säga, endel var nog lite slut också som hade somnat där på sjön.

vi stog och pratade ett litet tag sen åkte vi vidare till lasse.


lasse var på nå fisketävling och hade fått tre fiskar, om jag kmr ihåg rätt så?

vi var där ett bra tag, mysigt var det där.

mycket folk som till och med stog i vattnet och fiskade.. kalt!

aja vi åkte vidare igen.

vi åkte hem till ena och tog lite fika och tittade lite på tv.

sen åkte vi till mamma igen.

alla var lika glada som förr, om inte ännu gladare.  

vissa sov fortfarande, haha!


sen åkte vi till bergsjö och åt på pizzan.

sen efter det åkte vi till johan och stog där och prata med nån?, kmr inte ihåg vad det var han hette.


sen skulle vi åka hem till mig.

allt gick bra ända tills vi kom till byn.

ena och gustav ( oskars bror ) körde framför mig och oskar.

sen skulle dom svänga in för vi skulle upp till stallet för att jag skulle göra iordning för min polle.

så visste inte oskar att han skulle svänga och han inte bromsa in så vi körde rakt in i ena..

jag och oskar flög ner mot ån och gustav och ena ramla med moppen.

jag flög rakt in i en stolpe & oskar slog huvudet.

jag vart i chock och oskar kom inte ihåg nånting.

det var jätte hemskt, alla var rädda.

gustav gjorde illa foten ännu mer som han redan hade en spricka i.


lite senare kom oskars mamma och hämtade mig och oskar.

vi åkte hem till oskars låtsas farmor och farfar.

det var jätte hemskt, oskar gick det nästan inte att prata med.

han visste ingenting och kommer inte ihåg nånting.

fy, det var nästan det värsta jag hade varit med om.


oskar mamma körde hem mig och sen körde dom oskar in till sjukhuset.

jag var jätte orolig över honom!


sen kom ena och johan till mig och hälsade på för att kolla hur det var med mig.

vi pratade ett bra tag om olyckan.

tack för det för det behövde jag verkligen!
ett stort <3 för er.


satt uppe hela natten och väntade på att dom skulle ringa och höra av sig.

men ingen ringde.

låg med telefonen i handen hela natten och väntade.

fy, detta var hemskt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards